Pérez Guerra

jperez@uvigo.es
Espacio web

Breve CV

Javier Pérez Guerra is Professor of English linguistics at the University of Vigo, where he coordinates the research group Language Variation and Textual Categorisation. This group has received funding from the Spanish Research State Agency and the Autonomous Government of Galicia. Javier’s main areas of specialization are word order and information packaging in the clause; multidimensional models of register analysis as applied to earlier periods of English; the study of grammatical variation between Early Modern and Present day English by means of computational techniques; and the impact of performance preferences and ease of processing on the design of grammars.

Docencia

Perfil docente en UVigo

1º cuatrimestre

Grado en Lenguas Extranjeras

V01G180V01902 | Estructura del primer idioma extranjero: Inglés

Máster Universitario en Estudios Ingleses Avanzados y sus Aplicaciones

V01M121V01109 | Modelos y teorías lingüísticas y su aplicación a la lengua inglesa

2º cuatrimestre

Máster Universitario en Estudios Ingleses Avanzados y sus Aplicaciones

V01M121V01203 | Cognición y Procesos Cognitivos en Lengua Inglesa

Tutorías

1º cuatrimestre

Tutorías presenciales concertadas
El docente tiene una oferta de tutorías presenciales en horario concertado. Para concertar una cita puedes hacerlo desde tu Secretaría Online.

2º cuatrimestre

Tutorías presenciales concertadas

Variación del Lenguaje y Categorización Textual (LVTC)

• Sintaxis sincrónica y diacrónica del inglés